lördag, mars 10, 2007

Nu har jag läst färdigt

Nu har jag läst ut Comiskeys bok G-12.3. Jag måste erkänna att den har tagit tag i mig. Jag är tillräckligt införstådd med cellstrukturern för att inse fördelarna med G.12.3. I korthet kan jag säga att The Group of Twelwe består av 12 stycken celledare. Comiskeys tes är att det är lättare att förverkliga att tre celledare bildar en grupp tillsammans med sin ursprunglige celledare. Gruppen består av fyra celledare varav den förste är "zonledare". Det betyder bland annat att varje celledare "ska" bilda tre celler för att sedan bli zonledare. Även som zonledare fortsätter denne att bilda nya celler. Varje celledare är med andra ord med i två grupper, sin cell och sin grupp. Det har må¨nga fördelar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Cellkyrkan är säkert förankrat i Guds Ord. Men jag måste tillstå att det känns skönt att gå i en vanlig anonym högmässa, där man får vara tillsammans inför Guds ansikte, men samtidigt får vara ifred. Lite typiskt svenskt kanske, men skönt med högmässa för oss blyga. Men visst behövs det lilla sammanhanget också. Inte minst för oss som inte tycker om att vara särskilt sociala.

Håkan Sunnliden sa...

Jag undrar om just du får det här meddelandet? Har ännu inte lärt mig hur bloggen fungerar.

Håkan Sunnliden sa...

Jaha nu förstår jag. Hoppas jag kommer ihåg det till nästa gång.