fredag, februari 20, 2009

Är det jag eller verkligheten som förändras?

Nu finns det mycket att blogga om. Jag tänker först på detta med att bilda nya församlingar, - en oerhört provocerande tanke för en sådan som mig. Men när vi nu tvingas omdefiniera begrepp som församling eller äktenskap och så vidare blir allt mycket enklare. Det behöver inte alls vara att gå vid sidan om ämnet eller att slilngra sig. Jag tror snarare att det är verkligheten som slingrar sig. För mig är Guds uppenbarelse i och genom Jesus Kristus den givna normen. Borde det inte vara det för varje kristen?

Jag skickade ett mail till Biskop Sven och tackade honom för hans inlägg i äktenskapsdebatten. Jag har inte fått något svar - ännu.

Imorgong reser KAri och jag till goda vänner, barn och barnbarn och sedan reser jag vidare till Stockholm för att sitta med på ett två-dagars styrelsemöte för Hela Människan. Jag ser fram emot det därför att det är skönt att vara ledig, träffa Victor och därför att det sker bra saker inom Hela Människan just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

är det verkligen så att vi ska omdefiniera begrepp hela tiden? bör vi inte låta dem vara som de är och istället hitta nya sätt att förhålla oss till dem.