söndag, april 25, 2010

Man är väl uppdaterad?

Har nu suttit ett par timmar för att gå igenom ett och annat. Jag kommer att behålla hemsidan tills vidare och har uppdaterat den både här och där. Besök den gärna, särskilt om du är intresserad av din lilla gemenskap. Jag har alltid fått höra att det måste hända något på hemsidan helst varje dag. Jag säger bara glöm det. Det är omöjligt. Cellkyrkans hemsida fungerar däremot som en utomordentlig källa. Om den inte är flashig (hur stavar man det?) finns ialla fall väldigt mycket att hämta för den som är intresserad. Så ska det fortsätta att vara.

Däremot har kära hustrun som är van att använda Facebook sett till att det bildats en Facebook-grupp för Cellkyrkan. Så nu kan du bli vän av Cellkyrkan, den gemenskap som ryms i och passar in i alla kyrkor och samfund. Ja, utanför dem också om det skulle vara nödvändigt. Jag önskar verkligen att det kunde få växa fram ett rejält nätverk där omsorgen om det lilla sammanhanget fick vara vägledande. Jag tror att det kommer. Varför kan inte cellkyrkan.nu få ingå i ett större nätverk tillsammans med koinonior, husförsamlingar, kommuniteter och allt vad det heter? Tänk om någon någonstans kunde samla dessa under en hatt någon gång! Vad spännande det skulle vara!

Så nu har jag både hemsida, blogg och Facebook. Man är ju uppdaterad!

2 kommentarer:

Simon Wämmerfors sa...

Tittade på gruppen på fejjan och kan se att ni skulle behöva beskriva gruppen mycket tydligare. Hade jag inte läst ditt blogginlägg här hade jag inte haft någon aning om vad Cellkyrkan-gruppen är eller står för.

elof sa...

tjo
vet inte om du sett www.kommuniteter.se ?

fred