söndag, augusti 14, 2011

Nu går jag på semester och kommer tillbaka 13 sep

Det är troligt att ni inte får er något nytt till livs förrän efter semestern. Den slutar 12 september. De första två veckorna kommer jag inte ens att ha tillgång till någon dator, men därefter. Då kommer jag väl inte kunna låta bli att ta mig en titt. Kanske hörs vi redan då.

Sammnfattningavis av de senaste bloggar:

1. "Klassiskt" kristna behöver i regel fördjupa sin självförståelse.
2. "Klassiskt" kristna behöver öva sig i att relatera till sin omgivning.
3. "Klassiskt" kristna behöver sinsemellan samtala om vad som ingår i "Traditionen".
4. "Klassiskt" kristna behöver förstå att de har en världsbild skild från de flestas.
5. "Klassiskt" kristna lever med en kunskapsteoretisk realism.
6. Gud Är

Med denna enkla blogg önkar jag er alla allt gott!

Håkan

1 kommentar:

Leif Ekstedt sa...

Man kanske bör kontrollera vad som skiljer Svenska Kyrkans åsikt om vad som är klassisk Kristendom.
Läste Helenas inlägg i Kyrkanas Tidning - mycket läsvärt och kanske en väg tillbaka till ursprunget. DET VAR BÄTTRE FÖRR.