lördag, september 03, 2011

Reflektioner från en semesterledig

Väl hemkommen från ett par veckor i det varma Grekland bläddrar jag igenom två veckors Svenska Dagbladet. Några större nyheter finner jag inte, förutom dramat i Libyen som jag kunnat följa något så när också från Grekland. Jag lägger till min glädje märke till att ledarskribenten Per Gudmundsson vågar skriva hur det är, när det gäller svenskt bistånd till "Palestina". De behöver pengarna för att kunna betala lön till de terrorister som sitter fängslade i Israel, - svenska biståndspengar!

Jag klipper vidare ut några kulturartiklar som jag ska läsa senare. Sedan lägger jag märke till att Moderaterna vill komma ifrån kyrkopolitiken och jag gläds i mitt inre ända tills jag förstår att de tänker göra som Kristdemkraterna, det vill säga byta etikett. Så var det med den nyheten. Läs med fördel prästen Gustaf Björcks analys av detta.

För övrigt fick jag veta att att mitt överklagande behandlades igår i Överklagandenämnden. Men jag vet inte hur det har gått. Det tar nog en vecka eller så. Räkna med att jag återkommer då om inte förr.





Inga kommentarer: