torsdag, november 29, 2012

Plötsligt blev det mycket

Nu har det varit mycket några dagar. Jag har en del att ta igen efter kyrkomötet och en del annat. Nu vill jag bara meddela att jag gärna vill skriva om skolavslutningarna, FN-beslutet, kommentera Kyrkans Tidning som kom idag och en del annat. Men det kan jag inte göra nu. Jag ska ner och se på Debatt som ska handla om skolavslutningarna. Det är visserligen å ena sidan en helt oproportionerlig fråga men å andra sidan i sitt sammanhang principiellt väldigt avslöjande.

Plötsligt kom jag på att jag vill skriva en analys om de förändrade relationerna till kvinnoprästerna och varför inte om Anglikanska kyrkans nej till kvinnliga biskopar? Detta apropå Magnus Olssons intressanta och viktiga kommentar.

Fast i morgon ska jag bort igen. Jag åker med några vänner kl 14 till Mantorp SPA. Ja, det är sant. En god vän fyllde 50 år och fick en SPA-behandling i present. Jag får försöka skriva något innan kl 14. Vi hörs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser jag fram emot! / Magnus olsson