fredag, mars 06, 2015

Lördag kl 13 i SVT2

Underbart!!! Jag gick igenom ett antal TV-kanaler särskilt TV4 Sport, TV10, TV 12 och TV6 för att se om någon av dem skulle sända MATCHEN, men ingen. Det är klart att jag blev lite besviken. Hur gör jag då? En Bajen-supporter lär ha sagt: "De försöker lugna mig genom att säga att fotboll inte är på liv och död. Och det har de rätt i. Fotboll är betydligt allvarligare än så."

Och så visar det sig att matchen sänds på SVT2 av alla kanaler. Underbart!!! Nu skriver jag för att dela med mig till er som läser detta innan kl 13 i morgon lördag.

Jag talar om Svenska cupen i fotboll. Det är en cup som under alla år varit tämligen ointressant men i år är det annorlunda. Hammarby vann som ni vet Superettan förra året och är på väg in i Allsvenskan detta år. Det har gjort att intresset för Stockholms fotbollen skjutit ordentlig fart. Det är knappt man tror det är sant men faktum är att det har sålts 41.000 biljetter till Hammarbys match mot AIK i morgon kl 13. Helt otroligt.  Men så är det en derby-match, en värdemätare på var Bajen står och två antagonister som möter varandra. Jag är rädd för att detta är en så kallad högriskmatch. Vi får hoppas att det går bra även om stämningen kommer att bli något utöver det vanliga.

Matchen spelas på fuskbygget i Solna. Ja, det sägs vara ett sådant även om bajarna lika gärna talar om den så kallade nationalarenan Friends arena som "Vänner-vallen". Ja, ni hör ju själva. Det är lite si och så med respekten.

AIK eller Gnaget som laget också kallas har spelat på övre halvan i Allsvenskan under flera år och får gälla som favoriter. Men det betyder bara att det blir desto roligare att slå dem i morgon. Vi får se hur det går. Det blir svårt att sova i natt och en låååång förmiddag. Bra att matchen går så tidigt på dagen.


Inga kommentarer: