söndag, maj 17, 2015

Nepal kväll i Värnamo

Det blev en lång söndag före Pingst. Efter att Kari och jag varit till högmässan i vanlig ordning, lite mat och en stunds vila körde jag till Alvesta för att hämta Hans Sundberg. Jo, det är faktiskt så sedan en vecka tillbaka att jag kör bil. På det här sättet fick vi tillfälle Hans och jag att prata under den cirka 45 minuter långa bilresan. Väl hemma pratade vi igenom upplägget inför kvällen, Pastoratet hade bett oss att stå för en församlingsafton kring arbetet i Nepal.


Hemma på Smultronvägen iklädda våra Nepaleser-hattar
Hans presenterade projektet som pastoratet så välvilligt understödjer med såväl förböner som ekonomi. Vi visade bilder från resan vi gjorde för ett år sedan. Jag berättade något om undervisningen jag haft och sedan var det dags för frågor. Jag tycker det blev en bra kväll, lagom lättsamt och nästan fullsatt Mariasal. Efter kvällssamlingen körde jag Hans tillbaka till Alvesta. Om jag tycker mig haft en lång dag så ha han som rest Uppsala - Värnamo tur och retur haft en än längre. Han är väl inte hemma än i skrivande stund. Men jag tror han var nöjd också.



För den som önskar mer information rekommenderar jag vår hemsida som du hittar genom att klicka här.

Inga kommentarer: