torsdag, februari 02, 2017

1 februari


Det är idag 2 februari, men i går, 1 februari, fyllde jag år. Det blev en fin dag i familjens tecken. Kari uppvaktade på morgonen och senare på förmiddagen kom Elisabet, Linn och Elliot. De hade också med sig blommor från mor. De stannade en god stund och vi har alltid mycket att prata om. Elliot ska förresten döpas nästa lördag, den 11 februari. Eftersom han ingår i en kristen familj ska han också ha del av dopet resonerar vi.

Senare på dagen ringde först Jacob och gratulerade och sedan Victor. Kortet nedan är taget när Jacob kommit hem från jobbet i Klippan, familjen är samlad och passar på att utbringa en skål för födelsedagsbarnet.


Det känns lite märkligt för en man som mig som praktiskt taget aldrig brytt mig särskilt mycket om födelsedagar. Kanske gör jag det inte nu heller, men när det sker så naturligt som i går är det roligt. På eftermiddagen samlades cellen. Vi möts varje onsdag och äter tillsammans, ber och samtalar. Så också i går. De gick vid 18-tiden så på kvällen kunde jag ringa några telefonsamtal och Kari och jag kunde se nyheterna. Så går en dag. Utan jäkt och stress. Utan att behöva tänka på att jag ska iväg på något dop- eller sorgesamtal. Inget att förbereda till morgondagen. Inga tider att passa. Kan man ha det bättre?

1 kommentar:

James Kenny's Blogspot sa...

Happy Birthday Hakan!
Gud Välsignar Er i fortsattningen
James