måndag, februari 06, 2017

Israels-häften

För ganska många år sedan bestämde pastorn och Israels-vännen Per-Inge Storm att han och jag tillsammans skulle skriva ett antal introduktionshäften om Israel. Sagt och gjort; vi hann skriva fyra häften, två häften var. Jag skrev om Utkorelsen (35 sid) och Förbundet (46 sid). Per-Inge skrev om Landet (39 sid) och Folket (59 sid). Häftena blev mycket uppskattade och delades ut till deltagarna på våra resor till Israel. Sedan skulle de säljas på marknaden här hemma, men de blev i hög grad liggande av två skäl. Det ena var helt enkelt att Per-Inge dog alldeles för tidigt och det andra skälet att jag är en hemskt dålig försäljare. Därför blev häftena liggande hemma hos mig. Nu har jag emellertid plockat fram dem och försöker sälja av dem.

De har visserligen några år på nacken men ser fortfarande fräscha ut. Jag sålde en del på Israels-konferensen här i Värnamo förra sommaren, men det finns fler. Då sålde jag dem för konferenspriset 100;- för alla fyra och det priset få nu gälla också framöver. Är du intresserad så hör av dig till mig via min email:

hakan.sunnliden@telia.com

Självklart säljer jag större upplagor till samlingar, seminarier eller konferenser, Jag lovar bra priser eftersom häftena inte gör någon nytta där de nu ligger - i min källare.

I källaren har jag också en del annat material, till exempel Cellkyrkans material, som jag också gärna säljer av. Kanske kan jag återkomma med detta senare.

Inga kommentarer: