söndag, april 02, 2017

Weeping Willows

Nu måste jag avvika lite från mitt vanliga innehåll.

I fredags förra veckan var Kari och jag på Globen och lyssnade på Weeping Willows jubileumskonsert. Den var underbar. Som ni säkert alla vet är bandets sångare Magnus Carlson "bajare" och nu finns det all anledning för alla oss tusentals "bajare" att vara extra stolta. Konserten var mycket bra. När vi gick hem hörde jag en dam säga bakom min rygg: "Jag har varit på hur många konserter som helst men det här var en av de allra bästa!"

Första gången jag fastnade för Magnus Carlson var i TV-programmet Så mycket bättre där han gjorde ett härligt intryck genom sin ödmjukhet.


Magnus jobbade under många år som bartender på kvarterskrogen Kvarnen på Söder alldeles invid Medborgarplatsen och 1997 kunde han tillsammans med de övriga i bandet ge ut skivan Broken promise land. Det betyder att konserten i fredags var en 20-årig jubileumskonsert. Om du vill lyssna till titellåten ska du klicka här

https://www.youtube.com/watch?v=8W2oQuzNVT0&spfreload=5

Aftonbladet gav konserten 4+ och DN hade en fin recension. Du kan läsa den genom att klicka här.

Nu hoppas jag bara att SVT varit kloka nog att spela in det hela så vi kan få se konserten en gång till - på TV.

Inga kommentarer: