måndag, augusti 28, 2017

Muslimsk väckelse?

Har just sett Aktuellt som innehöll åtminstone två inslag som borde kunna tjäna som ögonöppnare för oss svenskar. Och då bortser jag från Mikael Odenbergs klara besked.

För det första jag tänker på var detta med kyrkbyggnaden som fristad. Så har det faktiskt varit sedan 1200-talet och självklart anser jag att kyrkan ska vara en fristad fortfarande. Människor på flykt av vilken anledning som helst ska kunna fly till kyrkan och prästen och veta att de står på hans eller hennes sida. Jag tycker att Caroline Krook gjorde bra ifrån sig. Men det gjorde nog polisen, vad han hette, också. Svenska invandringspolitik och lagstiftning styr vad polisen får och ska göra. Bland annat ska de gripa och utvisa sådana som ska gripas och utvisas. Och här finns inget skydd, inte ens i kyrkan. Det framgick klart av inslaget.

Men Aktuellt frågade efter om det inte möjligen fanns något moraliskt handlingssätt som är bättre än något annat. Den utmaningen kunde inte polisen ge besked om medan Carolin Krook menade att det var fel att skylla ifrån sig med orden "jag lydde bara order". Vad är det då som borde tjäna som ögonöppnare för svenska folket? Jo, att Sverige inte är ett kristet land. Politikerna hävdar fortfarande att religionen hör hemma i den privata sfären och inte hör hemma i offentlighetens sfär. Lagstiftningen som ett uttryck för den kristna etiken håller på att vittra sönder. Och att kyrkan inte skulle hålla sig till vad staten befaller förefaller orimligt. Men människa, - förstå då att Sverige inte är ett kristet land. Svensk makt är ängsliga för allt vad religion, etik och moral heter. Det är andra krafter som styr landet. Som opinion, ekonomi, vänskapskorruption och popularitet. Jag hoppar över exempel.

Den andra ögonöppnaren borde vara inslaget om Halal-turism i Turkiet. Västeuropéerna åker tydligen inte längre till Turkiet. De har blivit ängsliga och drar sig tillbaka. I stället invaderas nu Turkiet av muslimer som förväntar sig muslimsk seder och bruk. Fullt begripligt. Inne på hotellrummen anges riktningen till Mecka så att man kan vända sig åt rätt håll när det är dags för bön. När böneutroparen ger signal tystnar all musik. Män har sina badbassänger och kvinnorna sina. Kvinnornas bassänger skyddas för insyn och så vidare. Av intervjuerna att döma ser turkarna mycket positivt på denna utveckling och tror att de nya turisterna kommer att stortrivas. Och någon brist på pengar finns det inte i arabländerna.

Vad är ögonöppnaren? Jo, att religionen i högsta grad är verklig och närvarande. Jag fick intrycket att Aktuellt var nära ett chock-tillstånd. Finns det religion på riktigt? Har den så stort inflytande? Aktuellt visade sig oförstående. Hela reportaget strider mot svensk kultur och förståelse. Jag förutser en smärre chock när  svenskarna börjar begripa att alla människor är religiösa till sitt väsen och att svenskar i allmänhet är religiöst utsvultna eller handikappade. Det är i sådana lägen det brukar bli väckelse. Men frågan är om det blir en kristen väckelse eller en muslimsk väckelse i Sverige?

1 kommentar:

Janice Aliena sa...

god dag killar, jag är mycket glad över att läsa bra innehåll och kommentarer, är mycket utbildande och inspirerande, jag vill också dela lite om min personliga äktenskapliga livserfarenhet. för några dagar sedan läste jag liknande bloggkommentarer på den här webbplatsen om en kvinna som heter Johanna från Stockholm, hon skriver om en fantastisk kärleksförtrollare som hjälpte henne att få tillbaka sin ex kärlekspartner och så många andra människor fick liknande resultat inom två dagar efter kärleksbesvärjelsen charmkraftsaktivering, Dr.oduduwa har den magiska kärleksförtrollningen att återförena par och återställa trasiga äktenskap/hem igen. jag var först inte stöder kärleksmagisk stavning tidigare eftersom jag hade en vän som sa att hon hade kontaktat några människor online och hävdade att de är kärleksstavar men de fungerar inte, jag var rädd för att inte falla i samma fälla, tills Jag läste ett blogginlägg på nätet om den riktiga kärleksförtrollaren Dr.Oduduwa, jag gav det ett försök eftersom det inte skadar att prova något nytt, så idag är det tre dagar sedan jag hade kontakt med Dr.Oduduwa och som han lovade mig att min ex kärlek man man kommer tillbaka hem för att be mig om ursäkt, jag tar det bara som ett skämt, jag gav Dr.oduduwa min man man bild och namn och även jag gav honom min egen bild och namn, han sa att han kommer att gå att lansera en kärleksförtrollning för min räkning och att min man inom 3 dagar kommer tillbaka till mig. Jag följer bara hans instruktioner och jag tillhandahåller det stavningsmaterial som krävs för att kasta en kärleksförtrollning till handling. Goda nyheter för mig idag fick jag ett telefonsamtal från min man man Showman, han har inte ringt mig de senaste 3 månaderna nu sedan vi gjorde slut, just idag fick jag ett telefonsamtal och sms från honom, han bad mig om ursäkt och lovade att komma tillbaka hem i kväll, här sitter jag med honom just nu och äter middag tillsammans, det verkar vara som en magi eller jag drömmer. Den här goda mannens kärleksförtrollning Dr.Oduduwa fungerar verkligen för mitt bästa. Jag rekommenderar honom starkt till alla som vill få tillbaka ex kärlekspartner, återställa trasigt hem, kärleksförtrollning för sann kärlek och tillit i ett förhållande, om du misstänker att din kärlekspartner är otrogen mot dig, kontakta honom idag för en snabb brådskande lösning är säker. garanti 100%. skicka meddelande till hans personliga WhatsApp; https://wa.link/q5f107
att kommunicera med honom idag, bra omedelbart resultat är säkert.
dr.oduduwaspellcaster@gmail.com