fredag, oktober 20, 2017

Israel nästa

Nu är det bara några timmar kvar innan jag tillsammans med andra reser till Israel. Det ska bli gott att få komma dit igen. Gott med vädret, gott med vyerna, med associationerna och kamratskap.

Det betyder att det dröjer till måndag 30 oktober innan jag kommer hit till bloggen igen. Det kan vara skönt både för er och för mig att få en paus. Jag konstaterar juste att jag skrivit 1400 bloggar så varför inte en paus.



Sedan när jag kommer hem blir det full rulle igen. Min senaste bok om motståndsrörelser i kyrkans historia är just nu på sättning. Jag får läsa manus när jag kommer hem. Och sedan ska det tryckas och sälja lagom till jul. Och så ska det förhandlas om platser i kyrkofullmäktige. Frimodig kyrka fick 26 % av rösterna och det borde ge en del viktiga positioner. Kanske ska jag när jag kommer hem också kommentera det faktum att jag röstades in i såväl Stiftsfullmäktige som Kyrkomötet. Puh, en sak i taget.

Ha det så bra allihopa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Må den Helige Kristoffer bistå dig på resan och må Herren vara med dig och sällskapet!

Jonas M