söndag, december 10, 2017

Weeping Willows och FA

Förra hösten tror jag det var, var Kari och jag och lyssnade till Weeping Willows. Jag vill minnas att jag bloggade om den konserten. Det var en lysande konsert som fick mycket ros. Nu är bandet tydligen på landsturné och här om dagen var de i Helsingborg.

Till saken hör två faktum.

För det första är Jakob numera engagerad i Frälsningsarmén. Jakob kanske är trött på etablissemanget? Jag vet inte. Men jag vet att han och hans familj har ett stort hjärta för utsatta människor och att det sannolikt hör till bilden. Så den här helgen har han varit en av dem i den lilla kåren som har hållit grytan kokande.

För det andra är Magnus Carlsson, sångaren i Weeping Willows, dels Bajare och dels skyldig till att endast Frälsningsarmén och Läkare utan gränser är de enda som får dra nytta av deras konserter.

Om du nu kan lägga ihop två och två förstår du vad som hände under konserten.Bilden nedan talar sitt tydliga språk.

Från vänster: Jakob Sunnliden, Magnus Carlsson och Elia Sunnliden.
Vill du höra underbar sång av Magnus Carlsson ska du klicka här. Det är nästan så att man blir religiös.

Inga kommentarer: